2013. június 12., szerda

Élsportolók a Hunfalvyban



I. rész
Bemutatkozik Sterck Laura 9. B osztályos tanuló

„El sem tudnám képzelni a napjaimat úgy, hogy az iskola után nem megyek le az edzőterembe és ne végezzem el a napi kemény edzésmunkámat. A sport a legjobb módszer, hogy az aznapi feszültséget kiadjam magamból, és edzés után fejben felfrissülve vágjak neki a tanulásnak, segít, hogy időmet jól osszam be, és nem hagy lehetőséget, hogy "rossz útra" térjek. 

 Én a karaténak nem a "verekedés" részét csinálom, hanem az ún. kata, vagyis a formagyakorlat részét űzöm versenyszerűen. . Ebben a kategóriában indulok magyar, illetve külföldi versenyeken. Kadet korosztályban 5. helyen végeztem az Európa bajnokságon, amely Magyarország eddigi legjobb eredménye ebben a versenyszámban. Számos nemzetközi megmérettetésen sikerült a dobogó tetejére állnom, hála az edzőmnek, aki próbálja belőlünk minden nap kihozni a maximumot. 

1 éve még "az év utánpótlás sportolójának" választottak sportágamban, de idén - betöltve a 16. életévemet - elindulhattam a felnőtt kategóriában is, és megszereztem az első felnőtt magyar bajnoki címemet. A versenyeken az önfegyelem mellett, azt is megtanultam, hogy hogyan viseljem el a vereséget, dolgozzak fel egy kudarcélményt.

Úgy gondoltam, hogy ha ennyi energiát ölök egy dologba, akkor nem hagyhatom, hogy az felnőtt koromra eltűnjön az életemből, ezért mindenképpen sporttal kapcsolatos területen szeretnék elhelyezkedni. Hogy ebbe az irányba tudjak továbbtanulni, a jó sporteredmények mellett, magas szintű oktatásra van szükségem, ezért választottam a Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskolát, amely a sportdiplomáciával kapcsolatos terveim megvalósítását segíti. A magas szintű oktatás mellett, az iskola a sportkarrieremet is támogatja.”

Nincsenek megjegyzések: