2012. szeptember 12., szerda

Korzika

2012 júliusában 18 fős csoportunk 10 napos látogatást tett Korzikán, a csodás francia nyelvterületen lévő szigeten. Hosszú busz utunkat megszakítva, éjszakai városnéző sétát tettünk Veronában, ahol megcsodálhattuk Júlia erkélyét, az embertömegektől hullámzó piacteret, a kivilágított arénát, ahol épp az Aida operát játszották.

Aztán tovább indultunk Korzikára, ahova Livornóból komppal keltünk át. A 4 órás hajóút során egyesek eléggé le is égtek. Végül megérkeztünk Ghisonacciába, ahol elfoglaltuk a szálláshelyünket, ami legnagyobb örömünkre partközeli volt.

A napot minden reggel úszkálással kezdtük, aztán útra keltünk, hogy megtekintsük a szépség szigetének is nevezett Korzika nevezetességeit és hangulatos városkáit. Többek közt jártunk Porto Vecchióban, a lenyűgöző óvárossal és kikötővel rendelkező, sziklás, hegyes Bonifacióban, ahol egy órás hajóutat téve megcsodálhattuk közelebbről a híres korzikai csipkézett öblöket, valamint jártunk Ajaccióban, ami a sziget fővárosa és Bonaparte Napóleon szülőhelye, itt megnéztük a Napóleon szülőházában kialakított múzeumot és Napóleon szobrát is. A sok látnivaló mellett minden nap szakítottunk időt, hogy megmártózzunk a kellemesen meleg tengerben és napozzunk a homokos tengerparton. Végül rengeteg élménnyel tértünk haza! Köszönjük ezt a feledhetetlen utat Béládi Magdolna szervező tanárnak és a kísérőknek.