2013. május, június
Az idei első
drámavizsgára 2013. május 14-én került sor. Egy klasszikus művel, Shakespeare
Vízkeresztjével kezdődtek el a diákszínházi előadások a Hunfalvyban.
A reneszánsz
darab friss nyelvi leleményekkel felújított változata Nádasdy Ádám fordításában
Vízkereszt, vagy bánom is én címmel, a szereplők számára megkönnyítette a mű
feldolgozását, a nézők pedig jobban megértették Shakespeare humorát.
A 9. A
osztályban kevés a fiú (mindössze 6), és sok a lány (24), ezért, hogy mindenki
megszólalhasson a színpadon, a szerepeket át kellett alakítani, helyenként új
szereplők "beiktatására " is sor került. A lányok a főbb szerepekben
többszörös szereposztásban játszottak.(A projekt nem titkolt célja, hogy minden
diák lehetőséget kapjon a színpadi játékra.) A Vízkereszt, bár könnyed, vidám,
éppen a humor megjelenítése miatt okozott nehézségeket a szereplőknek. Az
osztály felkészítő tanára Géczyné Megyeri Marianna tanárnő volt.
Május 29-én
a 9. B Goldoni A hazug c. művét vitte színre. A könnyednek tűnő mű
főszereplője, Leilo, manipulálja egész környezetét, képtelen belenyugodni
lelepleződésébe, s végül már szinte maga sem tudja, mit is szeretne elérni, ki
is ő valójában. A főbb szerepeket itt is többen játszották, valamennyien képesek
voltak lekötni a nézők figyelmét.
Sterck Laura
(9. B) így ír az előadásra való felkészülésről: "Számomra nagy élmény volt minden perce, még akkor is, ha néha
feszült volt a légkör. Kifejezetten érdekes volt azt figyelni, hogy amatőr
„színészekből”, vagy esetleg már gyakorlottabb szerepjátszókból, miképpen és mennyit
lehet kihozni. Felemelő volt látni a kész előadást, szerintem az osztály -
magához képest - fegyelmezett, és precíz produkciót állított színpadra.
Megtanultuk belőle, hogy egy ilyen dolgot nem lehet egyénileg profivá tenni,
hanem csapatmunkára, együttműködésre és egymásra való odafigyelésre van
szükség." Az osztályt Dömösiné Dankó Judit tanárnő készítette fel.
Május 31-én
a 10. E osztály Molière legismertebb darabjainak egyikét, a Tartuffe-öt mutatta
be. A mű évszázadok óta tart görbe tükröt a hazug, képmutató törtetők elé,
aktualitását ma sem veszítette el.
A 10. E
előadása érzékenyen ragadta meg a mű sajátosságait. Mindenki kivette részét a
projektmunkából, amelynek vezetője Sárhídi Éva tanárnő volt.
Június 4-én
a 10. F osztály Todd Strasser A hullám c. regényének színpadi adaptációját
mutatta be, amelyhez a diákok felhasználták Dennis Gansel filmjét és a Bárka
Színház előadását. Projektjük különlegessége, hogy a darab szövegét is nekik
kellett "előállítaniuk". Az egész osztályt megmozgató lendületes
produkció jogos sikert aratott. Ezt a csapatot Dömösiné Dankó Judit tanárnő
készítette fel.
Június 7-én
két kortárs magyar szerző - Győrei Zsolt és Schlachtovszky Csaba - darabját, A
Danaidákat adta elő a 10. A osztály. A mítosz alaptörténete megmaradt, Danaosz
király ötven lányával elmenekül a kérők elől, mert elutasítják a
kényszerházasságot. Az ősi történet a jelenkor számára is tartogat átgondolandó
kérdéseket szülő - gyermek, nő - férfi kapcsolatáról, a szerelem problémájáról.
A négy
felvonás négyféle megközelítést tartogatott a nézőknek a klasszikus görög
értékek, a plázavilág, a hajléktalanok sorsa és a talkshow zavaros médiaügyködése felől közelítve meg a
mű alapkérdéseit. Géczyné Megyer Marianna tanárnő volt az osztály felkészítője.
Június 11-én
került sor az utolsó előadásra, Rejtő Jenő Vesztegzár a Grand Hotelben c.
művének dramatizált változatát adta elő a 10. D osztály. A színpadi tér ezúttal
magába foglalta a terem egy részét is, ez volt a szálloda hallja, a színpad
pedig a hotelszobát jelenítette meg. A szereplők hamar "belakták" a
számukra kijelölt helyet. Ismét kiderült, hogy a "könnyű műfaj" elég
nehéz, hiszen a pörgő poénok gyors reakciókra késztették a szereplőket és a
közönséget is. Nem lassíthattak egy pillanatra sem. Az osztályt a drámavizsgára
Galgóczy Gábor tanár úr készítette fel.
Az előadások
mindegyike nagyon sok tanórai és tanórán kívüli tevékenységet igényelt
tanároktól és diákoktól egyaránt. Minden osztály kétszer adta elő a maga
színpadi művét, délelőtt diáktársaik, tanáraik és a vezetőség láthatta munkájuk
eredményét, délután a szülők, rokonok, barátok tekinthették meg az elkészült
előadást. Mind a felkészítő tanárokat, mind a diákokat dicséret illeti a
színvonalas teljesítményért.
K.P.E.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése