Az idén immár sokadik
alkalommal nyílt arra lehetőség, hogy néhány hunfalvys diák betekintést
nyerhessen (interaktív foglalkozással egybekötött nyílt nap keretében) egy olyan
multi cég működésébe, mint a TATA. A látogatás egyetlen feltétele
kommunikációképes angol nyelvtudás volt, ami iskolánk tanulóinak nem jelenthetett
gondot.
A TATA egy indiai
anyavállalattal rendelkező, nagyon szerteágazó tevékenységgel foglalkozó
nagyvállalat, profiljához tartozik például a motorgyártás és fejlesztés, az energiaszolgáltatás,
a teagyártás. Magyarországon két telephellyel rendelkezik, mindkettő Budapesten
található.
A dolgozók közötti
kommunikáció természetesen angolul folyik, ugyanis több mint 16 nemzet
képviselteti magát a cégnél. A TATA magyarországi telephelyén piackutatással és
felméréssel, telekommunikációs marketinggel, könyveléssel, valamint tőzsdei
kimutatásokkal foglalkozik. Látogatásunk során az utóbbi kettőt személyesen is
megfigyelhettük, ami igen hasznos volt, ugyanis nagymértékben kapcsolódik a
tananyagunkhoz.
A foglalkozás során
először egy fejvadász cég mutatkozott be nekünk. Fontos információkkal látott
el bennünket az álláskereséssel kapcsolatban. Ezután egy prezentációt
láthattunk arról, hogy valójában mivel foglalkozik a TATA, valamint a
magyarországi telephely munkáját is bemutatták. Ezután egy csoportos - játékos
- feladatot kellett teljesítenünk, amit a "fejvadászok" felügyeltek.
A játék az Eiffel-torony megépítése volt, ehhez tíz darab gyufásdoboz, ragasztóstift,
valamint cellux állt rendelkezésünkre. Fontos kritérium volt, hogy minden
anyagot fel kellett használni az építkezés során. A feladat megoldása közben is
végig angolul folyt a kommunikáció, ami néhány diáknál a bátorság hiánya miatt
problémát okozott. Eközben a munkát mindenhol egy-egy "fejvadász"
felügyelte. Néhányunknak immár másodszorra nyílt lehetőség erre a programra,
ezért mi azt a külön feladatot kaptuk, hogy segítsünk a "fejvadásznak"
a csoporttagok értékelésében.
A megadott idő elteltével
mindenkinél állt a torony, ami önmagában is sikerélményt nyújtott. Ezután
történt meg a körbevezetés, majd a konzultáció a csoporttagok értékeléséről. A
munkafolyamat során meg kellett figyelni, hogy milyen összhang alakult ki a
csoportban, ki milyen feladatot vállalt magára, mennyire volt kommunikatív, és
mennyire tartották be a feltételeket.
Baráti légkör alakult
ki, többek közt azért is, mert egy nagyon fiatal - korban hozzánk közel álló - munkaközösséggel
találkozhattunk itt. Kellemes és tanulságos élmény volt.
13. A osztály
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése