2014. március 30., vasárnap

2. hely a japán szónokversenyen



Idén március 22-én a Magyarországi Japánnyelv Oktatók Társasága szervezésében immár 21. alkalommal került megrendezésre a Magyarországi Japánnyelvi Szónokverseny, melynek ezúttal a Deák Téri Evangélikus Gimnázium adott otthont. A verseny kiváló alkalom a japánul tanulók számára, hogy megmutassák tudásukat egy japán anyanyelvűekből álló zsűri előtt, ahol egyrészt egy szabadon választott témáról kell beszélniük, majd az ehhez kapcsolódó kérdésekre kell válaszolniuk. Emellett a tanulóknak lehetőségük nyílik kapcsolatok építésére is, ugyanis a verseny támogatói: a Japán Nagykövetség, a Japán Alapítvány valamint különböző magyarországi japán vállalatok vezetői mind a meghívottak között szerepelnek.

Iskolánkat a középiskolás kategóriában ezúttal két tanuló is képviselte a 12. A osztályból: Fi Tünde és Mák Dorka. Tünde „A magányos gyerek” című előadásával, melyre sokáig emlékezni fognak, nagy hatással volt a zsűrire, és elnyerte a második helyezést, valamint a vele járó értékes nyereményt, egy szótárgépet.


De hogyan élte meg mindezt Tünde? Íme, egy rövid beszámoló tőle:
Nagyon izgultam, mivel ez volt az első japán nyelvű versenyem, és egyáltalán nem tudtam, hogy mire számíthatok. De a zsűri, a versenyzőtársaim és a kísérőim nagyon kedvesek voltak, úgyhogy annak ellenére hogy sírva fakadtam a szónoklat közben, utána nagyon megkönnyebbültem, és végül is nagyon jól éreztem magam. A kísérőimnek is nagyon hálás vagyok, hiszen biztattak engem egész idő alatt. Meglepődtem, amikor mondták a nevem, mint 2. helyezett, hiszen ahogy előbb említettem, eléggé összetörtem a verseny alatt, de épp ezért örültem neki. Remélem jövőre hasonló vagy még jobb helyezést érek el.

A felkészítő tanáruk Nyeste Zsolt volt.
Gratulálunk a szép eredményhez a diákoknak és a tanár úrnak is!

Nincsenek megjegyzések: