2011. október 3., hétfő

Orosz diákcsere

2011. szeptember 23 –tól 30-ig pétervári diákokat és tanárokat láttunk vendégül iskolánkban.

Minden május 8-án kezdődött. Kis csapatunk 8 nap után fáradtan, de élményekkel telve szállt fel Szentpéterváron a repülőre és még távoli jövőnek látszott az utolsó ígéret, amit vendéglátóink tettek nekünk, miszerint szeptemberben találkozunk. Múltak a hetek, a végzősök leérettségiztek, a bizonyítványokat kiosztottuk, jött a nyár. Valahol a gondolatainkban újra és újra megjelent egy kérdés: milyen programokat szervezzünk a látogatás idejére? Augusztusban frissen, kipihenten aztán jött a szervezés és a türelmetlenség, mikor jönnek, mikor lehet a programokat pontosítani, szeretnék megnézni a Parlamentet, de oda be kell jelentkezni… és a napok múltak, napokból hetek lettek. Közben kiderült, 23-án jön a csoport, de különböző okok miatt 3 új tag is érkezik.

Eljött a nagy nap, lázas készülődés, utolsó ellenőrzés és indulás a reptérre. Az első napot mindenki vendéglátójával töltötte, közös programra már nem volt idő. A csoportot kísérő tanárokat hosszú belvárosi sétára invitáltuk.

A program első igazi közösen töltött napján a belvárosban barangoltunk. Délelőtt találkoztunk a Deák téren, megnéztük a Szent István Bazilikát, ahol a panoráma kilátóba is felmentünk, sétáltunk a kis körúton, meglátogattunk a Nemzeti Múzeum kiállításait.

Délután a Nagymező utcában megrendezett színházi fesztiválon hallgattunk zenét. Vasárnap, a családi napon vidámpark, aquapark, közös séta szerepelt a programok között.
Hétfőn vendégeinket megismertettük a Hunfalvyval. Megmutattuk iskolánkat, Bálint Diána és Karina Shalpykova tanárnőknél órát látogattak tanárok és diákok egyaránt. Délután újra elindultunk, ekkor a Városliget felé vettük az irányt.

A ligetben tett séta végén az Állatkertben pihenhette ki magát mindenki.

Kedden Szentendrére látogattunk, ahol a belváros megtekintése után a kísérő tanárokkal megkóstoltuk az ország tortáját, majd elsétáltunk a Skanzenig. Itt megismerkedtünk a kenyérkészítés rejtelmeivel, sőt, az elmélet után gyakorlatban is kipróbálhattuk, hogyan is készül az igazi kovászolt kenyér.

Szerdán a csoport a Parlamentbe látogatott, ahol orosz nyelvű vezetés mellett ismerkedtünk az épülettel.
A délután további részét a belvárosban, illetve a várban töltöttük.

Az utolsó együtt töltött napon ismét elhagytuk Budapestet, ezúttal Domonyvölgybe, a Lázár Lovasparkba utaztunk. Már az érkezés is kellemes volt, frissen sült pogácsa, házi szörp várta a csoportot. Először a vidéki életmódot bemutató falurészt néztük meg, utána szekéren jártuk körbe a lovaspark területét.

A program további részének középpontjában természetesen a lovak álltak: négyesfogathajtás, pónifogathajtás, nomád lovasíjász harci bemutató, csikós bemutató, puszta ötös fogat bemutatója, Erzsébet királyné lovasbemutatója.

Eljött a péntek és mi ismét a reptéren voltunk. Csoportunk tagjai fáradtan, de örömmel gondoltak vissza a mögöttünk álló hétre. A program ideje alatt barátságok köttettek, diákjaink orosz tudása fejlődött és megismerhettünk egy számunkra eddig ismeretlen kultúrát. Sajnos a búcsúnál már nem tehettünk olyan ígéretet, hogy nemsokára találkozunk, de reméljük, nem múlt el nyomtalanul a Szentpéterváron illetve Budapesten töltött 1-1 hét.